AVIATIKA Katonai repülés

AVIATIKA Katonai repülés

Először készült fénykép az USA AIM-174-es rakétájáról

2024. augusztus 29. - AVIATIKA

Nemrég láthattuk először az AEGIS légvédelmi rendszer SM-6-os rakétának az AIM-174-es légi indítású változatát egy a USS Carl Vinson repülőgéphordozó fedélzetén repülésre előkészített Super Hornet szárnya alá függesztve. A fénykép a haditengerészet által vezetett Rim of the Pacific 2024 (RIMPAC 2024) nemzetközi haditengerészeti hadgyakorlaton készült a Hawaii szigetek partjainál.

A fényképen látható, hogy rakéta testének elülső végén egy pár fekete (vagy legalábbis sötét színű) jelölősávval rendelkezik, ahol a robbanófej lenne egy szabványos SM-6-on.

Nem világos, hogy a fekete sávos AIM-174-es egy teljes értékű bevethető rakéta, vagy olyan eszköz, amely az éles rakéta bizonyos elemeit tartalmazza. A haditengerészet azonban megerősítette, hogy az AIM-174B rakétával már felszereltek legalább néhány csapásmérő vadászrepülő századot, amelyek már bevethető állapotban vannak.

Az AIM-174-es képességeiről és a rakéta már létező alváltozatairól az információk egyébként korlátozottak maradnak. Mindazonáltal a légi indítású SM-6-os vagy AIM-174B kifejlesztésének jelentős következményei vannak, különösen a haditengerészetre és azon terveire nézve, hogy a légiharcban használva nyerjen egy Kínával folytatott jövőbeni magas intenzitású konfliktusban.

Nem világos, hogy az AIM-174B-nek – vagy általában az SM-6-nak – milyenek a képességei (információk szerint a hatótávolsága legalább 240 km), ha nagyon nagy távolságra lévő célt kell megsemmisíteni. De az ilyen elfogásokat lehetővé tévő rakéta létrehozása egy teljesen más történet. Az AIM-174B valószínűleg a legjobban használható a jövőbeli nagyon nagy távolságú célok megsemmisítésére, amely levegőben, tengeren, földön és űrben lévő érzékelőket használ, és nagyon nagy értékű, nagy távolságra lehetővé tevő támogató eszközöket céloz meg. Gondoljunk csak a korai légi figyelmeztetésre és ellenőrzésre, a tengeri járőrözésre, az elektronikai hadviselésre és a megfigyelő repülőgépekre, valamint a tankerekre.

Ha az AIM-174B extrém hatótávolságát a nagyméretű és alacsony manőverező képességű, kritikus fontosságú eszközök ellen használva, akár jóval a frontvonalak mögött is, Kína eszközeit megsemmisítve lehetővé teszi a taktikai repülőgépek, valamint saját támogató eszközök számára, hogy közelebb merészkedjenek a harc színhelyéhez. Más szóval, ez kiszúrja az ellenség erők légi szemeit és füleit, lerontva a helyzetismeretüket és lerombolva a megsemmisítési láncot, miközben támadási lehetőséget nyit meg a szövetséges erők számára.

 

Az AIM-174B jelölés a levegő-levegő tevékenységre utal, de a felszínről indított SM-6-os képes a tengeren és a szárazföldön is célokat megsemmisíteni.

Dobos Endre

Kép: Offsetski 

A bejegyzés trackback címe:

https://aviatika.blog.hu/api/trackback/id/tr7518477723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása